Manažer, který by se nedostal do styku s ekonomickými otázkami dnes snad ani neexistuje. Skoro na všech úrovních managementu je potřeba pracovat s čísly a plány z hlediska ekonomiky. Proto toto téma Manažerská ekonomika v digitálním prostředí nemůže chybět ani v našem studiu MBA. A opět platí obdobně, jako pro naše ostatní semináře – a to, že je dobré si v každé oblasti položit otázku, zda neexistují v digitálním prostředí prostředky/nástroje, které by mi mohli práci usnadnit nebo zefektivnit.
Obsah semináře
- Základy finančního účetnictví, rozvaha, výkaz zisků a ztrát, výkaz o pohybu hotovosti, smysl a principy výkazů
- Hlavní účetní zásady
- Základní pojmy účetnictví
- Rozdíly mezi finančním, daňovým, nákladovým a manažerským účetnictvím
- Rozvaha – Bilance aktiv a pasiv podniku
- Aktiva
- Pasiva
- Výkaz zisků a ztrát
- Výkaz peněžní hotovosti (cash flow-CF)
- Základy manažerského účetnictví, výnosy, hrubý zisk, přidaná hodnota, odpisy, personální náklady, provozní a čistý zisk
- Základní pojmy a kriteria manažerského účetnictví
- Členění nákladů
- Rozpočet výnosů a nákladů (Budget)
- Základy controllingu
- Druhy controllingu
- Controlling zásob a skladovacích procesů
- Kalkulace
- Typy kalkulací
- Kalkulační vzorec
- Klasický (typový) kalkulační vzorec
- Dynamický kalkulační vzorec – druhové členění
- Kalkulační vzorec ABC – členění dle činností
- Finanční analýza a její užití v praxi
- Základní finanční koncepty
- Návratnost investic
- Kapitálový rozpočet
- Rekapitulace finančních pojmů
Cíle semináře
Předmět by měl jeho účastníkům pomoci v orientaci v ekonomických záležitostech a pochopení jejich dějů. Zároveň ba se měli orientovat v ekonomických principech a pochopit základy finančního účetnictví, manažerského účetnictví, základů kontrolingu a kalkulace, finanční analýzy a jejím užití v praxi. Měli by se také orientovat v základních finančních konceptech, návratnosti investic, kapitálovém rozpočtu a rekapitulaci finančních pojmů.
Přednášející semináře – Manažerská ekonomika v digitálním prostředí
Mgr. Ing. Bc. Tomáš SÝKORA
- Majitel TOSA marketing
- Absolvent Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava a Univerzity Palackého v Olomouci
- Členem předsednictva Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky