Nejprve vám chceme všem popřát vše nejlepší do nového roku 2021. Původní plán v rámci našeho studia MBA byla přednáška/seminář na téma Zdravý životní styl manažera v digitální době. Bohužel se ale tato přednáška nemůže nyní zrealizovat, protože je v rámci ní i praktická část v posilovně, což nyní není možné v rámci aktuálních omezení. Takže jsme se rozhodli přednášky prohodit s přednáškou na téma Digitální marketing ve firemní praxi s vidinou toho, že později by již snad bylo reálné mít přednášku/seminář na téma Zdravý životní styl tak, jak byla naplánovaná. Rozhodně vás budeme informovat.
Digitální marketing ve firemní praxi
Nyní se pojďme blíže podívat na téma příští přednášky/semináře (16.1. 2021) a to Digitální marketing ve firemní praxi. Základní informace si můžete přečíst v našem článku v rámci předchozího ročníku – Další seminář s VisionsLabs ve znamení Digitálního marketingu. Kdybychom měli studentům shrnout, o čem bude tento seminář, tak půjdeme od úplných základů – a to, co všechno znamená digitální marketing. Jaké základní součásti najdete v rámci digitálního marketingu – SEO (optimalizace webu pro vyhledávače), co je to PPC (placená reklama ve vyhledávačích atd.), E-mail marketing, Sociální sítě a nebo Webová analytika (nebo klidně obecně analytika). A to vždy z pohledu manažera, tzn. že kromě pochopení základního principu, aby se mohl orientovat, tak i na co by si měl manažer dát pozor, co si zkontrolovat, jaké jsou možnosti atd. Jednoduše řečeno tak, aby se mohl manažer správně rozhodnovat v rámci tématu digitálního marketingu.
Proč je vlastně důležité řešit digitální marketing jako manažer?
Tahle otázka vás určitě musela napadnout – proč by měl v digitální době řešit manažer něco jako je digitální marketing. Kromě toho, že na tuto otázku se budeme snažit odpověď v rámci semináře, tak se nyní zkusíme jednoduše naznačit odpověď. V dnešní době není důležité pouze mít dobrý produkt nebo službu, ale musíte dát o sobě vědět, musí vás vaši potenciální zákaznici najít, musí na vás narazit. A v tom nám může pomoci právě digitální marketing, pomoci kterého můžeme dát o sobě vědět. Např. máme webové stránky, ale tím, že webové stránky existují, ještě neznamená, že nám přivedou nové zákazníky či klienty. A zde je prostor pro SEO – neboli optimalizovat web tak, aby se co nejlépe umístil ve vyhledávačích (nejlépe na první stranu) a tím nás potencionální zákazníci našli. Další příklad – chceme zviditelnit svoji značku tak, aby zákaznici, když budou něco řešit, aby si na nás vzpomněli. A máme další část digitálního marketingu a to jsou například sociální sítě – a jak na sociálních sítích zaujmout či oslovit uživatele.
Na co se můžete těšit?
Protože naše semináře jsou pokud možno praktické, tak i letos dáme možnost studentům našeho studia MBA, aby nám poslali informaci, jaký web chtějí zanalyzovat a před samotným seminářem jim bude vypracována krátká analýza cca 2x A4 z pohledu digitálního marketingu (v rámci možností co je veřejně dostupné) tak, abychom se mohli případně bavit o konkrétních věcech. Je to aktivita, kterou studenti vždy kvitují – že se jedná o příjemný bonus navíc. Dále pak máme připraveno několik případových studijí v rámci témat digitálního marketingu, které mohou sloužit studentům jako inspirace. A abychom nezapomněli, tak i v rámci teorie si budeme povídat o STDC (see-think-do-care) frameworku a proč by to mělo manažera zajímat.
Tato přednáška/seminář proběhne opět on-line pomocí platformy Zoom a bude jí mít Ing. Leopold Podmolík z Visionslabs.