fbpx
Další přednáška - Age management z digitálního pohledu

Další přednáška – Age management z digitálního pohledu

Téma tohoto semináře je v této době více než aktuální. A proto jsme rádi, že lektorka Ing. Miroslava MAŤÁTKOVÁ, MBA si připravila tento článek k následující přednášce. V době nouzového stavu, kdy většina firem přešla na home office a musí komunikovat pouze online, je nutné naučit se mnoho nových online nástrojů. Zde se ukazuje, že každá generace se s tím vypořádává po svém. Mladá generace „Y“ a „Z“ aktivně hledají nové možnosti a nové aplikace pro zjednodušení své práce. Starší generace „Baby boomers“ a „Builders“ byly „hozeny“ do světa online. Stala se z toho nutnost i pro ty, kteří celý život odolávali online světu a v práci používali nejnutnější digitální znalosti. Jak už od dětství slýcháváme – nejlepší je hodit do vody a plav. A ono to funguje – plaveme.  

Od jarního nouzového stavu firemní online prostředí prošlo svým vývojem a zaměstnanci i jedinci se v mnoha ohledem velmi zdokonalili. Již není ničím neobvyklým svolat meeting přes MS Teams nebo Zoom, nasdílet online dokumenty a společně s mini pracovat atd. Zaměstnanci některých firem jsou od března na home office a celý jejich pracovní i osobní život to ovlivnilo. Museli se naučit nové pracovní návyky, nové digitální kompetence, jiný styl komunikace a pracovat pouze online. Generační rozdíly jsou samozřejmě ve většině případů velmi znát.

Online – home office

Všechny pracovní pozice však není možné vykonávat prostřednictvím home office. Očekává se, že současný vývoj spojený s Covid-19 změní chování zaměstnanců, pracovní návyky a komunikaci. I když se svět vrátí k normálu, již to nebude jako dřív. Mnoho pracovních pozic zanikne, nové zase vzniknou. Nejen z důvodu Covid-19, ale v rámci Průmyslu 4.0.  I na to se musíme ve svých firmách připravit.

I náš seminář v rámci studia MBA budeme mít také online. Připravila jsem interaktivní online seminář, abychom mohli diskutovat a společně pracovat, protože studium MBA je o diskuzi a sdílení zkušeností. Takže zde uvidíte názorný příklad, jak se lektorka z generace „Baby boomers“ musela naučit používat online nástroj pro své školení, ačkoliv to nikdy neplánovala. Další výzva.

Co se během našeho semináře dozvíte?

Co to vlastně Age management znamená, proč je to téma více než aktuální. Pokud uvažujete ve svých firmách o nastavení strategie Age managementu, bez auditu nepůjde. Audit Age managementu je zásadní, a proto si povíme, jakým způsobem ho můžete zrealizovat a jak ho využít.  V současné době jsou na pracovištích týmy složené třeba již ze čtyř generací. Základem pro správné vedení těchto týmů je znát charakteristiky a specifika jednotlivých generací o kterých budeme diskutovat. Vedení věkově různorodých týmů je nová výzva pro všechny vedoucí pracovníky a manažery. Budeme si povídat o tom, jak se tyto týmy řídí a vedou, jak by mělo vypadat funkční a efektivně výkonné multigenerační pracoviště. Jak využít zkušenosti starších kolegů. Proč se v poslední době úspěšně aplikuje mentorink a stínování, jejich výhody a základní pravidla pro správné využívání.

Co je nejdůležitějším nástrojem Age managementu?

Dalším velmi důležitým tématem je komunikace, který je nejdůležitějším nástrojem Age managementu. Bez komunikace a vzájemné tolerance to nejde. Každá generace komunikuje jinak – jak docílit toho, aby si všichni navzájem rozuměli a tolerovali se? I toto bude téma k naší společné diskuzi. Jak pečovat o „well being“ svých zaměstnanců a proč je to nezbytné.

Připravila jsem také případovou studii ke společné práci ve skupinkách a pevně věřím, že si náš seminář užijeme i v online provedení. Pokud řešíte konkrétní problémy spojené s naším tématem, velice ráda dám prostor pro společné řešení.

Autorka článku: Ing. Miroslava MAŤÁTKOVÁ, MBA

, , , ,

Podobné články

Menu