Komunikační nástroje (SW) v projektech

Komunikační nástroje (SW) v projektech

Navazujeme na náš předchozí článek – Přehled software pro podporu projektového řízení, ve kterém jsme přinesli přehled SW, který vám může pomoci s řízením projektu. Nyní se podíváme na možnosti, resp. software, který nám může pomoci s komunikací v projektu. Tento článek nebude mít tolik SW jako předcházející, ale doufáme, že i tak bude pro vás přínosný.

Přehled komunikačních platforem

Nejprve začneme přehledovou tabulkou, jaké všechny možnosti máme.

Název SWURL
SlackSlackšslack.com
MS teamsMS teamsšteams.microsoft.com
ZoomZoomhttps://zoom.us/

Slack

Slack
Slack – zdroj slack.com

Komunikační platforma Slack je dnes pravděpodobně nejpopulárnější komunikační platformoiu na firemní bázi. Tzn., že nebereme v potaz soukromé komunikátory jako jsou Messenger nebo WhatsApp od Facebooku. Slack je zdarma pro menší týmy, jinak stojí 6,25€/uživatel/měsíc. Princip spočívá v rozdělení komunikace do různých kanálů nebo na přímo komunikaci s uživateli. Dále se dá v každém kanálu poslat zpráva, na kterou se dá potom reagovat ve vláknech. Co je velká výhodou Slacku je možnost napojení na různé další platformy, které mohou prostřednictvím svých „botů“ posílat informace bud do určených kanálů nebo určitým uživatelům. Tato komunikační platforma byla jednou z prvních, která přišla s SlackBot – neboli chatbotem.

MS teams

MS Teams
MS Teams – teams.microsoft.com

Dalším v dnešní době oblíbeným komunikátorem v rámci společnosti/projektu je překvapivě nástroje od Microsoft. Jmenuje se MS Teams a je aktuálně nejprogresivnějším softwarem od společnosti Microsoft. Jeho použití je buďto zdarma nebo v balíčku v MS Office 365. Osobně tento nástroj nepoužívám ani neznám nikoho ve svém okolí, kdo by ho používal, takže vám nemohu přinést přesnější informace. Ale v různých článcích je vychvalován jako velice dobrý nástroj pro komunikaci.

Zoom

Zoom meeting – https://www.zoom.us/

Poslední komunikační nástroj se jmenuje Zoom a je zaměřen na meetingy neboli schůzky prostřednictvím video-hovoru. Zoom se dá používat zdarma s jistými omezeními a to do max. 100 účastníků hovoru a 40 min délkou hovoru. Jinak jeho Business tarif začíná na $14,99/měsíc/hosta. Mnoho společností využívá tento komunikační nástroj jak pro interní potřeby (tedy pro porady či jiné interní aktivity), tak i pro „externí“ potřeby ve smyslu HR pohovorů s potenciálními zaměstnanci.

Zajímavosti
, Komunikace, Messenger, MS Teams, Slack, SW, WhatsApp, Zoom

Archivy

Přehled software pro podporu projektového řízení
Studium MBA 2020 v Olomouci

Další podobné články