Site icon Akademie digitálního managementu

Digitální marketing v roce 2023

Digitální marketing - 2023 - MBA

Další seminář bude na téma Digitálního marketingu (přednášející – Ing. Leopold Podmolík – ten mladší). Protože manažeři potřebují „manažerský vhled“ do problematiky, nebude se rozhodně jednat o detailní rozbor jednotlivých témat digitálního marketingu. Povíme si něco o základních informacích, rozdělení, typických ukázkách digitálního marketingu.

Poslední dobou je to hodně o právu

Nechceme „vykrádat“ téma jedné z dalších našich přednášejících – Mgr. Dolejšové, ale digitální marketing v posledních letech je hodně ovlivnován, buď evropskými nebo českými zákony. Jen přehledově – GDPR, novela zákona o elektronické komunikaci, novela autorského zákona, tlačítková novela a další. O tom se určitě dozvíte více v přednášce v druhém semestru. My se o těchto tématech jen okrajově zmíníme a zasadíme do kontextu digitálního marketingu. Ale jednodušše řečeno – z pohledu digitálního marketingu to nejsou moc pozitivní zprávy, protože většinou se nějaké parametry zpřísňují nebo tak přicházíme o data o návštěvnících a uživatelích našich stránek a sociálních sítích. Ovšem z pohledu uživatele internetu jsou to pozitivní kroky – k jeho větší ochraně a komfortu.

Na co se tedy podíváme?

STDC framework – digitální marketingSTDC framework – zdroj: wikipedia.org

Základem je pochopení STDC frameworku, který dává celý digitální marketing do kontextu a je dobré ho pochopit pro to, se aby manažer nesoustředil pouze na jednu část, nebo si myslel, že reklama je v business prostředí všemocná. Dále si samozřejmě rozebereme po povrchu jednotlivá témata digitálního marketingu:

Pak si popíšeme případové studie o jednotlivých příkladech z různých částí digitálního marketingu. Co se povedlo, co se nepovedlo a že ne vždy, když uděláte 2x to stejné, tak to má stejný výsledek. Na konci si taky můžeme popovídat o možných nových trendech, jako je využití AIArtificial Intelligence neboli česky umělé inteligenci, a jak by mohla ovlivnit některé aspekty digitálního marketingu. Otázka, co všechno bude v budoucnu součástí digitálních kompetencí – jak manažera tak „obyčejného“ uživatele digitálních technologií.

Proč by měl manažer vlastně řešit digitální marketing?

Tahle otázka vás určitě musela napadnout – proč by měl v digitální době řešit manažer něco, jako je digitální marketing. Kromě toho, že na tuto otázku se budeme snažit odpověď v rámci semináře, tak se nyní zkusíme jednoduše naznačit odpověď. V dnešní době není důležité pouze mít dobrý produkt nebo službu, ale musíte dát o sobě vědět, musí vás vaši potenciální zákazníci najít, musí na vás narazit. A v tom nám může pomoci právě digitální marketing, pomoci kterého můžeme dát o sobě vědět. Např. máme webové stránky, ale tím, že webové stránky existují, ještě neznamená, že nám přivedou nové zákazníky či klienty. A zde je prostor pro SEO – neboli optimalizovat web tak, aby se co nejlépe umístil ve vyhledávačích (nejlépe na první stranu) a tím nás potencionální zákazníci našli. Další příklad – chceme zviditelnit svoji značku tak, aby zákaznici, když budou něco řešit, aby si na nás vzpomněli. A máme další část digitálního marketingu a to jsou například sociální sítě – a jak na sociálních sítích zaujmout či oslovit uživatele.

VisionsLabs – digitální studio

Jak už jsme několikrát zmiňovali, tak Akademie digitálního managementu využívá zkušeností a služeb svého zřizovatele a to společnosti Počítačová služba s.r.o.. V současné době společnost Počítačová služba s.r.o. funguje pod dvěma obchodními značkami a to pro oblast vzdělávání CENTRUM-VZDĚLÁVÁNÍ.CZ a pro oblast IT pod značkou VisionsLabs. Takže se nejedná o zcela nového partnera, ale spíše samostatnou část firmy, která zajišťuje Akademii DM veškerý servis v oblasti digitálního marketingu a webových stránek.

Exit mobile version